GSA in actie

Ontdek de synergie van GSA in beeld en geluid. Maak kennis met onze specialisten, ons werkgebied en de klanten waarvoor we ons met veel plezier inzetten. Wij presenteren met gepaste trots onze activiteiten.

Waar kunnen we u mee helpen?
Ontdek de vele mogelijkheden en maak kennis met ons.

Bouwlogistiek VROM in opdracht van BAM
In februari 2015 zijn wij gestart met centrale bouwlogistiek op de prachtige locatie van het ministerie van VROM in het hartje van Den Haag net naast het Centraal Station. Na een complexe en grote verbouwing in 2017 wordt dit een nieuw rijkskantoor voor verschillende ministeries en diensten. Wij werken op dit binnenstedelijke project met een project specifieke hub, gelegen op 8 kilometer van de bouwplaats.

We werken hier met 9 bouwstromen. Elke bouwstroom heeft zijn specifieke eigenschappen waardoor het een complex geheel is. Uit deze complexe bouw komen ook zeer mooie (logistieke) kengetallen. Het rijkskantoor beslaat 90.000 m² vloeroppervlak, waarvan 20.000 m² nieuwbouw en 70.000 m² renovatie. Hierbij wordt nog eens 20.000 m² kelderrenovatie opgeteld. In dit project is er 80.000 m² aan metalen plafonds verwerkt, 40.000 m² aan wanden en er is 80.000 m² aan tapijttegels gelegd. Voor het transport betekende dit dat er meer dan 75.000 pallets het pand zijn in en 30.000 pallets het pand uit zijn getransporteerd door onze flexibele transportteams.

Fase 1: volop in ontwikkeling
Tijdens de ruwbouwfase heeft GSA voornamelijk gezorgd voor de logistiek van materieel en ruwbouw materialen. Hierbij valt te denken aan steigermateriaal, kalkzandsteen, isolatie, gevelonderdelen et cetera. Om flexibiliteit te kunnen garanderen tijdens de ruwbouw is er gekozen om nieuwe betonnen trappen per wisseltrailer aan te leveren. In het uitvoeringsproces kan dan zelf worden bepaald hoeveel trappen er in een shift worden gemonteerd. Dit zorgde voor flexibiliteit in de planning, wanneer de werkzaamheden erom vroegen, hoefden de trappen niet op de zeer beperkte bouwplaats te worden gelost maar konden deze in opslag op de HUB worden gezet.

De ruwe afbouwfase bestond vooral uit het transporteren van gipsplaten en stijlen voor de binnenwanden en glazen wanden. In het gebouw staat circa 40.0000 m² wand en het grootste gedeelte hiervan bestaat uit glazen wanden. De glazen wanden zijn schadegevoelig en om te kunnen borgen dat dit schadevrij is neergezet is alles vastgelegd in het online registratieprogramma.

Fase 2: van tapijttegels tot interieur
In de fijne afbouwfase zijn voornamelijk tapijttegels, sanitair, plafonds en meubels getransporteerd. De logistieke coördinatie en afspraken tussen de diverse afbouwstromen zijn wekelijks tijdens het logistiek overleg afgestemd en vastgelegd. In deze fase was het uiterst belangrijk dat de meubels schadevrij naar boven worden getransporteerd en dat er optimaal gebruik werd gemaakt van de transportcapaciteit.

Fase 3: afronding
Terugkijkend op deze complexe bouw en bouwlogistiek hebben we mooie resultaten bereikt door onder meer de inzet van de hublocatie, speciale transporten en de wijze van afvalinzameling en verwerking. De laatste transporten en logistieke diensten bevinden zich in de afrondingsfase.

Afval
Om aan het scheidingspercentage te voldoen wat was afgesproken met de opdrachtgever heeft GSA het proces van het scheiden van het afval integraal ingericht in combinatie met de bouwlogistiek. Hierdoor werd de opdrachtgever op dit gebied ontzorgd, de logistieke flow werd geminimaliseerd en door deze combinatie kosten bespaard. Op de bouw is een coördinator aangesteld die toezicht hield op het juist scheiden van de verschillende afvalstromen van onderaannemers. Op de HUB van dit project is een complete milieustraat ingericht waar het afval in de 40m3 containers kon worden gekanteld. Al het afval wat ongesorteerd van de bouw afkwam, is hier door medewerkers van GSA uitgezocht en gesorteerd, zodat te allen tijde aan het scheidingspercentage voldaan kon worden.

Specials
Door wijzigingen in het ontwerp van de opdrachtgever heeft er speciaal transport plaats moeten vinden voor onderdelen van het plafond. Het plafond van het nieuwe rijkskantoor bestaat uit lamellen van circa 8 à 9 m. lang. Door een speciale hijsbak te laten maken heeft GSA in het midden van het gebouw via de vide alle lamellen omhoog gebracht.

Hub
De HUB van de Rijnstraat had 2 functies; een wachtlocatie en een tijdelijke opslag voor materialen. Onderaannemers konden op afspraak materialen lossen op de HUB en vervolgens 
just in time afroepen voor montage op de bouwplaats.

Maak kennis met onze specialisten.
Bekijk de filmpjes.

GSACor van Schaik

GSA Facilities & LogisticsFrank van Schaik

GOV VloerenspecialistArjan Oussoren

STR Project ServicesHans Lem

AFS UitzendbureauAnnemiek Hompe

SST Security, Safety & TrainingMonique Darras

SST Security, Safety & TrainingGijs Sciarone

Active Bouwlogistiek & SupportDave Oussoren

Zelf kennis maken met onze mensen?
Neem dan contact met ons op.

Baggage Operational SupportDick Soetens

Schiphol GroupArjen te Nuyl

Zelf kennis maken met onze mensen?
Neem dan contact met ons op.

VERRASSEND VEELZIJDIG & BETROKKEN